.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل گروه بازرسان حجاب در گيلان

معاون سياسي امنيتي گيلان از تشكيل گروه بازرسان حجاب و عفاف در اداره‌هاي اين استان خبر داد. 

غلامعلي رضواني در جلسه ستاد صيانت از حريم عمومي حقوق شهروندان گيلان اظهار داشت: دبير اجرايي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان در راستاي عمل به وظيفه نظارتي مصوبه سال 84 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در مدت دو سال گذشته دستگاه‌هاي مختلف را مورد بازرسي قرار داده است.
وي به ابلاغ 300 تكليف مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به 26 نهاد و دستگاه مختلف كشور اشاره كرد و افزود: ستاد اجرايي امر به معروف و نهي از منكر گيلان ارزيابي ميداني خود را در جلسه‌هاي مختلف بيان كرده اما اين ارزيابي را به ستاد صيانت از حريم عمومي ارائه نداده است.
رضواني از تشكيل گروه بازرسان حجاب و عفاف در اداره‌هاي گيلان خبر داد و تصريح كرد: تعدادي از كاركنان اداره‌هاي دولتي استان فراخوان شدند تا به مديران دستگاه‌ها براي نظارت بر عملكرد عفاف و حجاب برادران و خواهران در اداره‌هاي دولتي، دفاتر پيشخوان و دفاتر گردشگري كمك كنند.
معاون استاندار گيلان با بيان اينكه اداره‌ها و دفاتر گردشگري گيلان در امر حجاب و عفاف وضعيت مطلوبي ندارند، خاطرنشان كرد: به مديراني كه در امر حجاب و عفاف كوتاهي كرده‌اند تذكر لازم داده مي‌شود تا از اين وضعيت عبور كنيم.
وي ادامه داد: ابتدا بخش‌هاي دولتي، خصوصي و حاكميتي مورد بازرسي بازرسان قرار مي‌گيرند و بعد دستگاه‌هاي خارج از بخش‌هاي حاكميتي بازرسي مي‌شوند.
رضواني با تاكيد براينكه مديران و مسئولان هرگونه راهكاري دارند اراده كنند، گفت: مسئولان پيشنهادهاي عملي ارائه دهند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گيلان به اقدام‌هاي موثر انجام شده در دستگاه‌هاي مختلف اشاره كرد و بيان داشت: در ورودي‌هاي استان تابلوهاي تذكر در رعايت هنجارها نصب شده است.
وي رعايت هنجارها را نيازمند برنامه‌ريزي و تلاش خواند و تصريح كرد: از تلاش‌هاي مسئولان در امر حجاب و عفاف در اداره‌هاي مختلف بايد قدرداني شود.
رضواني هجمه دشمنان در حوزه فرهنگي را بي‌حد توصيف كرد و افزود: هزاران شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اينترنتي در جامعه تاثيرگذارند و موجب ناهنجاري، بي‌عفتي و بي‌اخلاقي در اجتماع مي‌شوند.
معاون استاندار گيلان لازمه جهاد اقتصادي را جهاد در زمينه فرهنگي و امنيتي دانست و خاطرنشان كرد: بازرسي از ترمينال‌ها، دفاتر گردشگري، دفاتر فروش بليت و ارائه كننده خدمات به مسافران از ديد بازرسان مغفول مانده است.
وي نخستين خاكريز مقابل هجمه فرهنگي دشمن را عفاف و حجاب به‌ويژه در اداره‌ها ذكر كرد و بيان داشت: در عرصه توليد و عرضه پوشاك بايد چاره‌انديشي شود و اين امر به عهده سازمان بازرگاني بوده كه تا كنون معطل مانده است.
رضواني به تردد عروس‌ها بدون حجاب در سطح شهر اشاره كرد و اظهار داشت: عروس‌ها پس از آرايشگاه بدون حجاب وارد خودرو مي‌شوند و بايد با اين معضل برخورد قانوني شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار گيلان كوهپيمايي دختران و پسران را يكي از معضلات استان برشمرد و گفت: گروه‌هاي كوهپيمايي توسط تربيت بدني ساماندهي مي‌شوند.

*ساماندهي 580 خانم جلسه‌اي در رشت
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي گيلان نيز در اين جلسه به 12 تكليف از 300 تكاليف مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و گفت: 12 تكليف براي سازمان تبليغات اسلامي براي تعميق عفاف و حجاب در جامعه در نظر گرفته شده است.
سيدحسين گلميرزاده با اشاره به اقدام‌هاي انجام شده توسط سازمان تبليغات اسلامي گيلان براي تكاليف مذكور، افزود: گروه‌هاي 30 نفري بانوان فعال فرهنگي با موضوع عفاف و حجاب در استان تشكيل شده است.
وي ادامه داد: كميته‌هاي تخصصي پژوهشي و فرهنگي در اين گروه‌هاي فرهنگي تشكيل شده ضمن اينكه دعوت از شخصيت‌هاي تاثيرگذار كشوري و استاني براي ترويج امر حجاب و عفاف از جمله برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي گيلان است.
گلميرزاده برگزاري كارگاه آموزشي نگرشي ديگر بر حجاب و معنويت، نشست مشترك با كارشناسان دستگاه‌هاي دولتي و فرهنگي استان، تجليل از بانوان تاثيرگذار در امر حجاب و عفاف، چاپ و توزيع 3 هزار جلد كتاب در امر عفاف و حجاب، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي مهارت‌هاي زندگي با محوريت عفاف و حجاب و برگزاري كارگاه آموزشي آسيب‌هاي اجتماعي فرا روي جوانان را از ديگر فعاليت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي گيلان برشمرد.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي گيلان از ساماندهي 580 نفر خانم جلسه‌اي در رشت خبر داد و تصريح كرد: 239 نفر از مبلغان ديني در 4 شهرستان ساماندهي شدند.
وي به تربيت مبلغه در موضوع‌هاي مختلف از جمله عفاف و حجاب اشاره كرد و اظهار داشت: 159 جلسه در مساجد و مدرسه‌هاي گيلان برگزار شده و تعداد 15 هزار و 361 دانش‌آموز دختر در اين زمينه آموزش ديدند.
گلميرزاده برگزاري 30 گفتمان دانشجويي را از ديگر اقدام‌هاي سازمان تبلغيات اسلامي گيلان در زمينه حجاب و عفاف ذكر كرد و بيان داشت: بيش از 248 ساعت به دانش‌آموزان آموزش حجاب داده شد.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي گيلان برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در اداره‌ها و مساجد را تاثيرگذار خواند و تصريح كرد: بازرسان بايد در اين زمينه نظارت داشته باشند.

*ساخت دو فيلم در امر حجاب در گيلان
معاون فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در اين جلسه از توليد دو فيلم كوتاه در امر حجاب در نيمه نخست سال جاري در اين استان خبر داد و اظهار داشت: مسئوليت طراحي و مد لباس براي خانم‌ها به اين اداره سپرده شده است.
محمد حسن‌پور با بيان اينكه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان آمادگي برپايي نمايشگاه عكس، لباس و مانكن در استان را دارد، افزود: برگزاري نمايشگاه در زمان بازگشايي مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تاثيرگذار است.
وي به تشكيل شوراي عفاف و حجاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان اشاره كرد و گفت: بر فعاليت رسانه‌ها در زمينه استفاده ابزاري نكردن از بانوان نظارت مي‌شود.
حسن‌پور فعاليت‌هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در امر حجاب و عفاف را به دو صورت درون‌ساماني و عمومي برشمرد و تصريح كرد: در زمينه فعاليت‌هاي درون‌سازماني عملكرد خوبي داريم.
معاون فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با تاكيد براينكه در كنترل مراكز زير پوشش اين اداره خوب عمل شده است، خاطرنشان كرد: در زمينه فعاليت‌هاي عمومي ضعف‌هايي داريم.
به گفته وي، 27 مورد فعاليت به منظور ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در زمينه چاپ كتاب، برگزاري همايش و نمايشگاه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان انجام شده است.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.849 seconds.